Kanske en tröst, även för Reinfeldt

Har varit dålig på att skriva inlägg, men det har sina själv. Imorgon blir det åttonde raka arbetsdagen och det har liksom inte blivit någon tid över för bloggen. Det är som bekant väldigt kul att blogga, men det betalar inte många räkningar. Ja, om man inte är blond, moderat och tonåring förstås.

Det är skönt att se att bloggvärlden åter samlat sig och de mest sökta begreppen på bloggportalen är återigen sexnovell, sexblogg och kort och gått sex. På sjunde och åttonde plats befinner sig FRA-lagen, men det är bara en tidsfråga innan de trillar ut från listan.

Naturligtvis skulle är det lätt att kalla bloggvärlden för ytlig vid ett sådant här tillfälle, men jag väljer att istället se på det hela som en form av uppmuntran. Oavsett hur mycket det stormar, oavsett hur stora problemen verkar vara så återgår allting till slut till sitt utgångsläge. Världen och livet går vidare, om än i en lite mer övervakad form.

Kanske är det en tröst, även för vår statsminister.

För övrigt...

...önskar jag vår landslagsmålvakt lycka till i Holland.


... hoppas jag verkligen på en ny "Vänner"-film

... har vi nog sett Ronaldo och Ronaldinhop på fotbollsplanen för sista gången

... bryr jag mig inte det minsta om vad handels säger om mineralvatten. Tro tusan att mineralvatten inte är en större miljöbov än mjölk, öl och juice. Lite konsigt att inte läsken är med i det här. Kan man tro att ett visst bolag med begynnelse bokstav C gärna vill se lite mindre konkurrens från mineralvattnet och därför menar att det är en miljöbov? Mitt råd. Drick kranvatten, och om du nu måste ha bubblor i, skaffa en apparat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt