Och så började Stockholm fungera som vanligt igen

Trots pendeltåg och tunnelbana slutade huvudstadens befolkning att gå till jobbet när de inte längre kunde åka buss. För mig som varje dag cyklar tre kilometer till jobbet på grund av att det inte finns en busshållplats i närheten av arbetsplatsen så ter det sig skrattretande att unga verila människor i Stockholms innerstad inte kan ta sig till jobbet när lokalbussen slutat gå.

Det finns cyklar, ni har ben att gå med. Ja, i Stockholm har ni ju för fan tunnelbana och pendeltåg. Ändå klara vissa av er inte av att ta er till jobbet.

Många är de som gråter, framförallt krönikörer i diverse tidningar. Buhu buhu, jag förstår er strejk att ni vill ha skäliga löner, men buhu buhu, varför måste det drabba mig. Jag har ju inte gjort något. Er strejk drabbar oskyldiga.

Personligen läste jag inte en enda krönika eller kändisblogg som klagade på att sjuksköterskornas strejk drabbade oskyldiga. Fast det är klart, den strejken drabbade ju bara äldre som behövde höftledsoperationer, människor med inte så allvarliga hjärtfel och diverse andra inte direkt livshotat sjuka.

Snälla ni bortskämda Stockholmare. Gå ut och rör er för fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt