Råd till unga fotbollsmålvakter, Mamma Mia och Eu

Ett råd till alla unga fotbollsmålvakter där ute. Om ni i framtiden får tillfälle att bli proffs så välj då inte Hammarby idrottsförening.

För övrigt...

... så undrar jag vilka det var som valde den regering vi numera har. Verkar inte vara någon väljare som håller med om FRA-lagen, hårdare tag mot sjukskrivna, ja till och med utförsäljningen av Vasakronan, Apoteket, Systembolaget och övriga statliga bolag verkar möta protester. Trots att allt detta var vad alliansen lovade i valet. Mycket märkligt.

... så undrar jag också vad det är som är den drivande kraften bakom avlyssningslagen. Har börjat fundera kring detta, snart klar. Svar väntas inom kort.

... tror jag inte att jag kommer se den nya "Mamma Mia" -filmen. Jag har för mycket respekt för Pierce Brosnan för att jag någonsin ska kunna se honom ta ton.

... är jag fortfarande helt säker på att SD kommer in i riksdagen. De partier med lättast tillgängliga budskap får alltid röster. Att politiken aldrig kommer gå att genomföra är en helt annan sak.

... borde alla som påstått att ungdomen idag inte är intresserad av politik skämmas. Ge ungdomarna en fråga som de bryr sig om, då händer det saker.

... är det verkligen dags för oss svenskar att förstå att vi är en del av den Europeiska unionen och inte fortsätta tala om våra allierade som "de där andra". Jag tänker under sommaren, när jag har tid, ta upp viktiga frågor och informera om Eu på denna blogg. Antagligen kommer ingen läsa, men förhoppningsvis blir några mer intresserade. Ska förövrigt betona att jag själv är starkt kritisk till Lissabon-fördraget samt den form av allt mer överstatligt sammarbete som unionen håller på att ta. Jag är dock inte Eu-kritisk.

Kommentarer
Postat av: Tobias Lindgren

Varför skulle Sverigedemokraternas politik inte gå att genomföra? Tydligen har ju Finland, Danmark och Norge en liknande politik. På senare tid Frankrike, Italien och Schweiz också. Varför inte i Sverige?

2008-07-05 @ 22:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt