Tänk om Reinfeldt blivit domare!

Tillbaka från skogen, stubben har hjälpt. Inte längre lika nere i skiten längre.

Kom att tänka på en sak där i stillheten. Tänk om statsministern fått för sig att bli domare. Det kunde ju bli intressant.

Försvarsadvokaten:
- Herr domare. I och med att en annan man erkänt och att polisen funnit fingeravtryck samt dna av denne man på brottsplatsen och att mannen nu visat polisen var kroppen ligger begravd så är det för alla uppenbart att min nyss dömde klient är oskyldig. Jag yrkar därför på att min klient släpps med omedelbar verkan från sitt livstids fängelsestraff.

Domare Reinfeldt:
- Men, beslutet är ju redan fattat.

Försvarsadvokaten:
- Herr domare, detta är fruktansvärt. Herr domare, ni skämmer ut hela det svenska rättsystemet.

Domare Reinfeldt:
- Det går inte att ha en konstruktiv diskussion i detta nu rådande klimatet.

Försvarsadvokaten:
- Detta är en skandal!

Domare Reinfeldt:
- Jag tror alla tjänar på om denna debatten lägger sig.

Vilken tur att han bara blev statsminister.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt