Var detta menat som ett skämt eller?

Det måste vara ett skämt att mp och s går ut och berättar att de inte ska samarbeta med sd. Hur många trodde egentligen att de skulle göra det?

Sanningen är att de inte behöver det eftersom sd om de ska följa sitt partiprogram kommer rösta med s i många av det partiets förslag. Ett nytt parti i riksdagen kan aldrig och kommer antagligen aldrig få inflytande vad gäller regeringsplats. Inte heller kommer sd få så pass många röster att de kommer få många om några platser i utskotten.

Så ingen blev förvånad, s och mp vinner inga röster på det. Det enda resultatet som detta utspel får är att sd återigen nämns som ett seriöst parti vilket för alla om är motstånader till deras politik tycker är olyckligt, så även jag.

Sd kommer komma in i riksdagen, det är ett faktum. Jag bryr mig faktiskt inte om orsakerna till varför stora delar av det svenska folket blir mer främlingsfientliga när det går bra för landet. Dock ser jag faktiskt inte sd:s kommande intåg i Sveriges riksdag som en katastrof.

Mycket av det partiet vill är saker som vilken vettig människa som helst vill. Ta bort den begränsade invandringen så har vi bättre sjukvård, bättre omsorg, bättre skola och fler poliser. Till detta kommer en större militär, vilket jag inte bryr mig så mycket om. Min personliga åsikt är att länder inte bör utbilda folk i att skjuta ihjäl andra människor, men alla kan ju inte tycka som jag.

Kommer sd in i riksdagen är det ett demokratiskt valt parti och ska bemötas därefter. Det är dock olyckligt att ett parti som på fullt allvar menar att barn mår bättre av att befinna sig i krigshärdar än i Sverige vinner så många röster. Det är olyckligt att ett parti som menar att Sverige inte har råd att hjälpa dessa barn får stöd för sina tankar. För sanningen är den att om dessa barn inte får komma till Sverige så tvingas de att stanna där de är. De flesta andra länder har nämligen redan partier som sd i sina riksdagar. Sverige är den öppna dörr som dessa barn behöver. Men om två år slås den hårt och abrupt igen.

Men tydligen skiter Svensson i ensamkommande flyktingbarn om Svensson inte har råd att köpa platt-TV.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt