1 111 minuters torka över - tack och lov för det!

Över 18 timmar. Så lång tid gick Zlatan Ibrahimovic mållös i landslagets gula tröja. 1 111 minuters vandring genom en öken av svår måltorka. Efter två sekunders briljans av Henrik Larsson och efter en fantastisk sträckt vrist öppnades himlen, regnet föll ner och gav liv till uttorkade, törstande svenska fans i hela Europa.

Jag har varit en av dem som mycket skeptiskt följt landslagets uppladdning inför detta mästerskap och mer än en gång har jag fruktat ett brutalt magplask i första omgången. Det är självklart inte kul att erkänna att jag har haft fel, men gårdagens match går inte att prata bort. Självklart finns det saker att anmärka på, Petter Hansson hade ett par misslyckad ingripande, Isaksson såg ringrostig ut, Alexandersson fick utgå med kramp, trots att han inte följt med i speciellt många anfall och Greklands offensiv inte direkt varit frejdig. Men det är små saker när Isaksson höll nollan, Alexanderssons ersättare heter Fredrik Stoor och Petter Hansson gör mål.

Oavsett resultatet i matchen mot Spanien så har Sverige en god chans att ta sig vidare. Det Grekland visade upp i går gör att det inte känns troligt att de kan slå Spanien i sin match vilket innebär att Sverige har råd att förlora mot Spanien så länge man tar poäng av Ryssland.

Ikväll möter mina favoriter Portugal Tjeckien. Oavsett resultat så är Nani, Ronaldo, Pépe, Nuno Gomes och de andra alltid sevärdiga.

Regnet föll över Innsbruck och Salzburg i går kväll. Kan man be om lite här hemma också? Torkan här är fortfarande inte botad här hemma.

För övrigt...

...vill jag se Tobias Linderoth först mot Ryssland, inte mot Spanien

...vill jag se Fredrik Stoor mot Spanien och Ryssland

...hoppas jag att Chippens skada inte är så allvarlig

...applåderar jag Daniel Andersson och Anders Svensson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt