Är partilojalitet viktigare än lojalitet mot folket?

- Det är att ingen i regeringen ska bli arg på mig. Att ingen i de andra borgerliga partierna ska bli arg på mig.

Så citeras Fredrick Federley i dagens SvD.

Frågan som ställs är vad han är mest orolig för inför den stundande omröstningen om FRA-lagen. Hans oro är på sätt och vis betingad med tanke på den politik som alliasen fört den senaste tiden. En politik som säger att folkets vilja inte är lika viktig som partilojaliten. En politik som säger att ideologi går före vett och rätt. Partiet först, folket i andra hand. Lite som vilken totalitär högerextrem regering som helst.

Själv oroar jag mig mest över att ha en regering och riksdag som tänker mer på partiet än på sitt folks rättigheter. Vilket är nästa steg i denna avrustning? Vilken är nästa rättighet som kommer få stryka på foten i terroristbekämpningens namn?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt