De vita strecken förbryllar mig

Jag kommer ursprungligen från en liten ort i södra Sverige som heter Hässleholm. När jag idag återvände dit upptäckte jag något konstigt, anmärkninsvärt, förbryllande.
I stadens största park, Hembygdsparken har kommunen valt att måla det första och de andra trappsteget vitt. Detta har fått mig att undra. Vitmålarfärg på trappsteg gör att man ser dem bättre, detta har jag full förståelse för. Men varför bara måla det första och det sista?
Det måste ju vara just de trappstegen som är de enklaste att upptäcka. Och om det vore så att kommunen ansåg att trappstegen är svåra att upptäcka, varför inte färga alla? Varför bara vitmåla det första och det sista?
Kanske har kommunen ont om pengar och har bara råd att måla två trappsteg per trappa. Och hade det inte varit bättre att vänta och måla tills man hade pengar till att måla allt. Eller kanske kommer det att ske målning i etapper?
Hur som helst ser det skoj ut.

Nästa vecka i meningslösa grubblerier - vilket är det första och vilket är det sista trappsteget i en trappa? Var börjar den och var slutar den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt