Den där dagen igen... blunda och tänk på något annat

Så var det den där dagen i almanackan igen. Den kommer ju som bekant en till två gånger om året och är lika obehaglig alltid. Dock har årets fredagen den tretton hittils passerat obemärkt.

Det är vackert väder i Kalmar, lite blåsigt, men alldeles lagom för en promenad på staden och en fika i det fria samtidigt som en av stadens många gymnasieskolor hade sitt utsläpp och innerstaden fylldes av halvfull men hellyckliga och sjungande studenter. Fem år sedan man var där själv, ändå känns det som det var i går.

En sådan här dag gör att jag tänker tillbaka, inte bara på studenten utan även andra fredagen den tretton och minns självklart dagen för fyra år sedan då jga precis ryckt in i lumpen. Under en av många löprunder på det vackra Galgberget i Halmstad upptäckte jag en ekorre som jag följde med blicken samtidigt som jag och mina kamrater fortsatte springa. Två sekunder senare låg jag i diket, lagom omtumlad. Ekorren hade helt fått mig att glömma att se framför mig och helt plötsligt stod där en lycktstolpe som jag i full karriär rusade in i.

Lampan slockande för er som undrar. Själv klarade jag mig oskadd.

En fortsatt trevlig dag till er alla. Imorgon har jag en kompis som gifter sig. Dagen efter den 13:e sägs ju betyda tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt