En fantastisk lur för pratglatt folk med dåligt lokalsinne

Det verkar inte finnas någon gräns för hur mycket skräp man kan pumpa in i en liten telefonlur. GPS är det senaste i nya Iphone, efter stillbildskamera, videokamera, miniräknare, valutaväxlare, radio, internet, mp3-spelare, almanacka, väckarklocka, klocka, ordbehandling, SMS och MMS. Javisst ja, du kan ringa med den också.

1300 kronor ska grejen kosta, ett mycket bra pris må jag säga. Men jag kommer nog ändå inte köpa någon. Jag har en tre år gammal telefon från Nokia. Den fungerar alldeles utmärkt och innehåller mycket av det jag nämnt här ovan. Kontantkortet i den är dessutom en raritet, mer än 15 år gammalt. Nope, inget 3G här inte.

Ska jag till ett ställe som jag inte varit på tidigare brukar jag fråga mig fram. Mycket gammaldags, jag vet. Men många är de som vill hjälpa till och visa en förvirrad besökare till rätta. Är jag ute och kör brukar jag titta på en karta. Jo, jag vet, stenålders, men det fungerar, jag lovar.

Till alla er som tänker köpa en Iphone. Gratulerar, verkar vara en helt fantastisk liten manick. Själv kör jag vidare med min Nokia, min karta, och mitt frågvisa beteende. Tror egentligen inte jag förlorar så mycket på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt