Menlösa Expressen - att medialisera en skandal

Expressen, expressen, expressen. Kan ni hitta en enda nyhet som ni inte lyckas få till att handla om er själva. Ger mig tusan på att ni snart kommer ta åt er äran för att svenska folket mejlbombat riksdagen. "Expressen bakom folkstorm" eller något i den stilen. Fruktansvärt meningslöst.

Meningslöst eftersom många av de politiker som nu får ta emot mejl inte har haft något med lagen att göra. Jag tycker precis som många andra att detta är en lag som man borde vara emot om man är riksdagsman i en av de bättre demokratierna i världen. Men sanningen är ju den att varje riksdagsman har sitt specialområde och denna berättar sedan för sina partikamrater om vilken linje som är partiets linje i frågan och sedan röstar man efter det. Så är det i alla frågor.

Därför förstår jag, även om jag inte håller med om, fp:s sakkunnigas kritik av Camilla Lindberg som så vitt jag förstår inte suttit med i någon instans som tagit fram lagen. Här går hon tvärtemot de sakkunniga i sitt eget parti eftersom hon inte tyckte att lagen var någon bra idé. Starkt tycker jag, oerhört uppkäftigt, tycker nog hennes partikollegor. Framförallt de som satt sig in och skapat lagen. De tänker säkert "hur kan hon påstå att hon känner till detta bättre än oss". Prestige sa Bull.

Idioti sa Bill. Idioti att skicka massmejl till riksdagsledamöter som inte hade ett dugg med lagen att göra. Det är bra att ledamöterna får reda på vad folket tycker om lagen. Men det behöver de bara öppna en tidning för att göra. Att mejlbomba riksdagen får bara en följd. Att de slutar läsa sina mejl.

Nej, rikta in all kritik mot de ansvariga lagskrivarna i dessa fall och de som bestämde sitt partis linje i frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt