Sjuka får skylla sig själva

Om du är så idiotisk så att du väljer att gå och bli sjuk eller kanske hamnar i en deprission så får du skylla dig själv. Det är inte jag som säger det. Det är regeringen. En handläggare på försäkringskassa ger idag utlopp för sin oro inför det förslag som väntas klubbas genom i riksdagen imorgon.
Om du är så dum så att du går och blir sjuk då får du skylla dig själv. Ryck upp dig och ta ett nytt jobb. Någon hjälp till tillfrisknad kommer du inte få från oss.
Jag kan tycka att det är en bra idé att se till så att vi minimerar antalet sjukskrivna och förtidspensionerade. Vad jag inte tycker är bra att är att tvinga folk att ta ett nytt jobb, ett jobb som kanske inte stämmer överrens med dennes utbildning, kanske till och med tvinga dem flytta och allt detta enbart för att spara pengar.
Hade den ekonomiska situationen i Sverige varit värre än den är idag så hade jag förstått detta osmakliga försök till att spara in pengar till statskassan. Men om man kan ge miljonärer skattesänkningar på flera hundratusen kronor samtidigt som man sparar in på a-kassa och sjukvårdsförsäkring är det något som är galet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt