Min frihet går förlorad och inget kan jag göra åt det.

Må yxan cirkulera, klyva ett trä. Ange våren.
Ditt enkla ting. Jag antar galen säkerhet.
Kommer riktigt i verkligheten en rättvisa?
Naturligtvis unnar äventyret rättvisan en trovärdig tid.
Så, kommer äntligen modets tid.


Efter den inledande diktningen kommer nu det viktiga. FRA-lagen kommer att precis som slutet av ordet visar bli lag. Statsfäst. Riktig lag. Verklighet.

Allt det du skriver, allt du säger, kort sagt allt du gör kommer att registreras och sparas i en databas. Innehåller dina mejl eller ditt telefonsamtal några flaggade ord kommer dessa att sållas ut och granskas extra noga.

Om det visar sig att ditt samtal går till främmande ort och du kanske, låt oss säga pratar arabiska och säger att "Israel ska bombas". Då kommer ditt samtal tydas, och skickas över Atlanten till USA som inte längre behöver ha spioner ute i världen. De anlitar helt enkelt regeringarna i respektive land för att spionera på sitt eget folk.

Allt sparas. Vem du ringer, vad du säger, vilka internetsidor du besöker, vem du mejlar, vad du köper med ditt kreditkort, var du tar ut dina pengar, varifrån du ringer med din mobiltelefon, hur länge du talar och var du står när du talar. Allt sparas.

Natten undrar.
Björnen önskar ryta.
Jakten antar rätt skepnad.
Kämpa, älska människan.
Tro enligt tiden.


Jag vill härmed uppmana alla att börja sina mejl med orden Allah är stor, all makt till Usama och låt oss spränga imperialistiska USA i luften. Vore ju kul att få FRA:s stordator att braka samman. Börja även era telefonsamtal med dessa ord.

Gå in på google och sök på terrorism, hemmagjorda bomber och skobomber en gång om dagen. Kan ju vara kul att ha något att värma upp med.

Börja skriva brev, riktiga, gamla hederliga brev, till varandra. Sluta ringa med mobiltelefon, träffas istället. Inga SMS. Tror inte bara vi kommer göra försvaret och regeringen förbannade, tror vi kommer må mycket bättre av det också. Och göra alla brevbärare glada.

Lagen är inget vi kan göra något åt, framförallt inte eftersom merparten av svenska folket stödjer den. Vad är väl lite uppoffrade frihet för större säkerhet?

Vill bara påminna om vad en vis man sa (har glömt bort vem). "Them who is willing to give up som libertys to feel more safe deserves neither liberty nor saftey."

Till sist, hej du glade FRA:are som läser igenom detta meddelande! Välkommen att höra av dig! Du kommer ju direkt efter detta utan problem ta reda på mitt namn, min ålder, vid vilken dator jag skrivit detta, vem som äger dator, står för bredbandsuppkopplingen (kan hjälpa dig med att denna person inte är jag själv), hur länge det tog mig att skriva detta och vilka sidor, telefonsamtal och mejl jag skickat under tiden. Mycket nöje!

Läs bloggar skrivna av smartare och mer insatta människor än jag:

Opassande - Riksdagen sviker svenska folket

Oscar Swart - FRA-lagen och självbestämmande

Cattis blogg - Passa dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt