Lätt att säga nej

Det är lätt att vara emot en lag, väldigt mycket svårare att vara för, framförallt om det handlar om kontroversiella förslag som FRA och EU:s försök att registrera bloggare.

Fjellner (m) är kanske emot denna lag, antagligen är han det på riktigt med tanke på att det var EP:s socialdemokratiska allians som lade fram den. Han ger dock inget förslag på hur nätmobbningen som bedrivs på många bloggar ska stoppas.

Parallelerna till signalspaningslagen är därför lätta att dra. Det är lätt att vara emot något som alla andra är emot, framförallt om den stora massan är emot. Men inte en enda av de som skriker nej har kommit med något bättre förslag.

Jag är av den åsikten att signalspaning behövs för att skydda landets gränser. Att däremot avlyssna all trafik är tidsödande, olagligt och direkt idiotiskt.

Att säga nej är lätt, det kan alla göra. Det jag vill ha ut av "mina" politiker är andra, bättre, förslag. Annars kan jag åka ner till Bryssel själv. För nej, det kan jag också säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt