Jag är definitivt ingen feminist

Aldrig någonsin har jag sagt att jag är feminist och det av en mycket enkel anledning. Enligt min mening är feminister människor som strävar efter att kvinnor ska ha det så bra som möjligt. Jag vill att alla ska ha det så bra som möjligt. Alltså, jag helt och fullt för jämnställdhet, men definitivt ingen feminist.

Därför blev jag otroligt glad när jag läste Aftonbladets artikel om en skola som hindrar sina kvinnliga elever från att bussvissla åt byggarbetare. Fullständigt lysande. Detta är ett tydligt tecken på att jämnställdheten är på uppgång. Om byggarbetarna, som vid flertal tillfällen världen över anmälts för sexuella trakasserier, inte får vissla, ska damerna inte heller få vissla.

Sen är det ju frågan exakt hur viktigt det är att via mejl hota sina elever med avstängning bara för att de råkar uppskatta synen av byggarbetare. Jag tror inte heller byggarbetarna har något emot denna typ av uppvaktning, på samma sätt som jag tror att en del kvinnor inte har något emot när en byggarbetare visslar åt dem.

Vi är alla individer och ska dömas efter den vi är. Kön, ålder, hudfärg och religion ska inte vara avgörande. Därför är jag för jämnställdhet. Inte att kvinnorna ska ha det bäst.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad jävla trött jag blir, kan du ens slå upp ordet feminism och läsa på eller? Prata inte om sånt du absolut inte har någon koll på!

2008-07-22 @ 10:51:35
Postat av: Denzel

Se detta inlägg och för att se om jag fortfarande pratar om saker som jag inte begriper.



http://misantropisk.blogg.se/2008/july/vad-javla-trott-jag-blir.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Blogglista.se Bloggar.Topplista.se - topplistan med de bästa bloggarna - lägg till din blogg du också! Affärsverksamhet bloggar Allmänt